Nedslagen ska lysa upp vägen du går på

Alla dess motgångar, hur hanterar man dom? Efter motgång på motgång är det ganska svårt att se slutet på tunneln.

"Motgångar måste man ha för att lära sig något av livet, att uppskatta dom bra sakerna då dom händer och för att du ska bli starkare som människa."

Det var en klok människa som en gång sa detta till mig, och jag vill så gärna tro på detta men det börjar bli svårt när man gång på gång kommer på fötterna igen så blir man nedslagen lika fort. Ska livet alltid vara så här?

Jag säger till min själv att jag blir starkare för varje steg jag tar, för varje gång jag tar mig upp så kommer det vara svårare att slå omkull mig, att jag ska slänga mig ut i världen nu för att jag är tillräckligt stark och precis när jag börjar tro på min själv, så kommer något och slår omkull mig igen.

Det som gör att jag orkar fortsätta att försöka, är dom människorna som vill se mig ligga på marken, dom som vill slita sönder mig inifrån och ut, för jag kommer aldrig i hela mitt liv ge er den tillfredsställelsen att ni får mig dit ni vill.


Så allt ni kastar på mig och varje gång ni kastar något på mig, allt det gör mig starkare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0